Wat is shockwave therapie?

Heb jij last van bijvoorbeeld een tenniselleboog, pijnlijke nek, schouderproblemen of misschien wel hielspoor? Dan is misschien de behandeling shockwave therapie iets voor jou. We behandelen in deze blog allerlei informatie over shockwave therapie.

Shockwave therapie

Zoals de titel al zegt, wat is shockwave therapie nou echt? Wij snappen namelijk dat je veel vragen bij dit krijgt. Shockwave therapie is een behandeling dat het genezingsproces versnelt door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren door middel van krachtige ‘schokgolven’ en daardoor stimuleren ze de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie.

Wat is shockwave therapie

Wanneer shockwave therapie?

Onze fysiotherapeuten kunnen shockwave therapie inzetten om pijn in de spieren en pezen te behandelen. Deze methode is door meerdere wetenschappelijke studies als zeer effectief bestempeld. Met de shockwave therapie wordt de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden.

Voordelen van shockwave therapie

Om nog voor u de voordelen op een rij te zetten hebben we hieronder een opsomming gemaakt van alle voordelen die u kunt ervaren van de shockwave therapie:

• Nauwkeurige behandeling direct op de locatie van de pijn
  • Het gezonde weefsel wordt niet aangetast
  • De behandeling is niet pijnlijk
  • Snel en soms zelfs direct al effectief en minder pijn
Wat is shockwave therapie Barendrecht

Meer informatie over shockwave therapie

Wilt u wat meer informatie over shockwave therapie in Barendrecht? Neem dan contact met ons op!

Informatie

Weekenden en avonden: Op afspraak